De uitdaging
Het is essentieel voor Tapas Club dat producten tijdig en in z'n geheel worden geleverd. Voor het aanmaken en beheren van orders maakt Tapas Club momenteel gebruik van Exact Online. De orders uit Exact Online worden via een logistieke partner uitgeleverd. Zodra er in Exact Online een order wordt aangemaakt, is deze niet direct bekend bij de logistiek partner. Hiervoor moest deze handmatig worden aangeleverd. Dit handmatige proces is niet alleen tijdrovend, maar ook nog eens heel foutgevoelig. Het was cruciaal om een oplossing te vinden om deze uitdaging aan te gaan en de informatiestroom te optimaliseren.
De oplossing
Om deze informatiestroom te optimaliseren is er een koppeling ontwikkeld die het bovenstaand proces automatiseert. Met de logistieke partner is afgestemd dat we een gestructureerd orderbestand op hun FTP-server plaatsen. Dit bestand wordt vervolgens intern door de logistieke partner verwerkt. BlueTree zorgt ervoor dat dit bestand gegenereerd wordt en op het juiste moment op de FTP-server wordt geplaatst. Op een vergelijkbare manier wordt er ook teruggekoppeld naar Exact Online wanneer de orders worden uitgeleverd. Zodoende worden de orders tijdig en compleet uitgeleverd en kunnen er automatisch EDI-berichten worden verstuurd naar de klant.
De winst
Door het gehele bestelproces van order tot uitlevering te automatiseren kan Tapas Club aanzienlijke voordelen realiseren. Allereerst worden de orderbestanden op vaste tijdstippen automatisch aangeboden bij de leverancier, wat zorgt voor een efficiënte en betrouwbare gegevensuitwisseling. Het resultaat? Een hogere schaalbaarheid, operationele efficiëntie en een grotere klanttevredenheid, dat is pas echte winst voor Tapas Club!
Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?
Kom gerust langs voor een (sterk) kopje koffie. Dan bespreken we samen jullie uitdagingen en bekijken we hoe we jullie hier bij kunnen helpen!