Yalp

Beter kunnen groeien door verbeterde processen. Lees hieronder hoe BlueTree daar een aandeel in heeft gehad.

De uitdaging

De samenwerking tussen marketing en sales moest beter binnen Yalp. Dat was de heel duidelijke wens. Er was te veel ruis ontstaan tussen twee systemen: enerzijds het ERP-systeem die de processen automatiseerde en anderzijds het CRM-systeem die leads genereerde en inschrijvingen op de nieuwsbrief bijhield. De accountmanagers moesten in beide systemen werken. Het gevolg? De data stond versnipperd over twee systemen, waardoor het lastig was om echt een goed beeld te krijgen van de cijfers. Er werd wel data uitgewisseld door de twee systemen, maar dat werd handmatig gedaan. Enorm foutgevoelig, natuurlijk.

De oplossing

BlueTree heeft de twee systemen met elkaar gesynchroniseerd. Hoe dat er technisch gezien uitziet? We hebben een module geschreven voor het ERP-systeem, waardoor de gegevens altijd met elkaar kloppen. Voor het emailsysteem hebben we leadscoring ingesteld, zodat contacten pas worden gesynchroniseerd zodra ze voldoen aan bepaalde criteria. Daardoor heb je alleen maar relevante contacten in het systeem staan.

De winst

Verbeterende processen = beter kunnen groeien. Yalp weet nu dat de systemen kloppend zijn, aan elkaar gekoppeld zijn en dat de informatie klopt. De processen zijn geautomatiseerd en lopen gewoon door, ook op het moment dat het drukker wordt. Omdat er dan geen extra (hand)werk ontstaat, kan Yalp dus sneller bouwen en meer te focussen op hun sales. Dat is pas winst!

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Wil jij ook inzichtelijke dashboards, inzicht in je resultaten en geautomatiseerde processen?

Lex denkt graag met je mee!
Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico