Een datagedreven organisatie

Jouw organisatie moet datagedreven gaan werken, dat is helder. Maar, hoe doe je dat? En waar begin je? Het startpunt is duidelijk: het proces waarop jouw organisatie een efficiƫntieslag kan maken. Neem bijvoorbeeld het prioriteren van de workload. Bepalen waar jouw aandacht naartoe gaat en datgene doen wat het meeste oplevert. Dit voelt heel logisch, maar wordt lang niet overal toegepast. De praktijk is dat bedrijven aanvragen, downloads of afspraakverzoeken niet prioriteren en de lijst met leads van boven naar beneden afwerken. Of, halverwege stoppen, omdat het onvoldoende oplevert. Kan dit anders? Ja! Het antwoord is data!

Kernmerken van een datagedreven organisatie

Een datagedreven organisatie heeft de prioritering van de workload duidelijk in beeld. Er is overeenkomst over de factoren die een belangrijke rol spelen en deze factoren worden regelmatig ter discussie gesteld. Bekijkt een lead de website al voor de vierde keer in twee dagen? Of is er interactie via de chat? Is de lead geabonneerd op onze nieuwsbrief en wordt die ook geopend? Al deze signalen nemen we mee in de prioritering van jouw leads.

Uitdagingen op weg naar datagedrevenheid

  • Merken dat een hele lage slagingskans heel demotiverend kan zijn
  • Geen inzicht hebben in de waarde van de leads
  • Het gevoel dat er kansen blijven liggen, maar er onvoldoende tijd is

Zo pakt BlueTree het aan:

  1. Bepalen van relevante touchpoints in de klantreis
  2. Per touchpunt punten toekennen
  3. Implementatie van puntensysteem
  4. Bespreken of de factoren kloppend zijn of moet worden gewijzigd
  5. Puntensysteem aanpassen

Door de prioritering goed op orde te hebben, zorgen jullie ervoor dat waardevolle leads niet blijven liggen. Jullie weten nu precies in welke volgorde het slim is de aanvragen te behandelen. En je merkt dat het opvolgen van leads met een hoge slagingskans minder tijd kost. Dit levert je bedrijf veel nieuwe mogelijkheden op!

Meer over sales & marketing samenwerking?

Benieuwd hoe jullie bedrijf stappen kan maken en punt voor punt kan toewerken naar een slimmere organisatie?

Neem contact op
Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico