Sturen op marketing resultaat

Voor marketeers is het een continue uitdaging: bepalen hoe het toegewezen budget effectief wordt ingezet. Niet te afhankelijk zijn van één kanaal, nergens kansen laten liggen, investeren in meerdere kanalen en, misschien wel de belangrijkste uitdaging, een zo hoog mogelijke ROI (return on investment) behalen. Volgens de cijfers (Gartner, 2021) wordt gemiddeld rond de 10% van de omzet gebudgetteerd voor marketing. 72% van dat budget wordt gebruikt voor online kanalen. Dat zijn kanalen die hartstikke meetbaar zijn en waarvan we precies kunnen toetsen of de investering het waard was. Hoe? Met data!

Kernmerken van een datagedreven organisatie

Een datagedreven organisatie heeft de ROI van hun marketing haarscherp in beeld. Er is een koppeling gelegd tussen al jullie marketingactiviteiten en de bijbehorende bedrijfsresultaten. Jullie meten wat werkt en wat niet en sturen continu bij.

Uitdagingen op weg naar datagedrevenheid

  • Richting inbound marketing (klanten vanzelf aantrekken) willen, maar eigenlijk niet zonder externe advertising kunnen.
  • Geen inzicht hebben in wat het resultaat is van de marketingactiviteiten.

De werkwijze van BlueTree

  1. Verzamelen & koppelen
  2. Analyse & visualisatie
  3. Data & strategie
  4. Implementatie & bijsturing

Door de ROI scherp te hebben, voorkomen jullie als bedrijf dat jullie die ene verliesgevende campagne in de lucht houden. Jullie weten vanaf nu precies welke uitingen wél fantastische resultaten opleveren en waarin je moet investeren. Nieuwe inzichten gegarandeerd.

Meer over Digitale transformatie?

Benieuwd hoe jullie bedrijf stappen kan maken en punt voor punt kan toewerken naar een slimmere organisatie?

Neem contact op
Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico