Steeds meer bedrijven implementeren een CDP. Maar wat is een CDP nou precies? We vertellen je er graag meer over!
Inzichten in klantinteracties zijn belangrijk voor bedrijven. Waarom? Om een beter beeld van hun klanten te krijgen én deze ook te begrijpen. Jammer genoeg beschikken de meeste bedrijven niet over de benodigde systemen om dit effectief te doen. Handmatig data verzamelen en analyseren is tijdrovend en niet schaalbaar. Hoe moet je hier als bedrijf mee omgaan? Dit probleem is op te lossen met een Customer Data Platform (CDP). We vertellen je er graag meer over.
Steeds meer bedrijven implementeren een CDP. Maar wat is een CDP nou precies? In essentie is een CDP een centrale database waar klantdata van verschillende applicaties en platformen wordt gecombineerd. Denk hierbij aan alle klantinteracties en touchpoints met jouw producten of diensten. Een CDP is in staat om deze data op te schonen en beschikbaar te stellen aan andere applicaties. Zo kan een CDP jullie website tracking uitvoeren en deze doorschieten naar een platform als Google Analytics 4.
Enkele voorbeelden van populaire CDPs zijn;
Zonder CDP is het per applicatie gekoppeld
Met CDP is het gecentraliseerd
Door Remco Loof | 14 juli 2022
Wij kunnen je helpen om processen inzichtelijk te maken en deze te verbeteren. Zodat we door efficiënter en slimmer te werken, meer rendement uit jouw organisatie halen! We kunnen processen visualiseren, automatiseren én inzicht geven in jouw organisatie.
Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.
Upgrade hier uw browser