Zolemba

Zolemba is een internationale e-commerce speler op het gebied van etiketten en labels. Alles wordt in-house geproduceerd, denk hierbij aan blanco etiketten, verzendlabels en bedrukte etiketten voor bijvoorbeeld bier- of wijnflessen. Zolemba heeft een ambitieuze groeidoelstelling en wil de komende jaren doorgroeien tot Europa’s beste en bekendste etiketten leverancier! We vertellen je in deze case graag meer over onze bijdrage.

De uitdaging

Om het brede assortiment onder de aandacht te brengen maakt Zolemba gebruik van een multi channel strategie. De klant komt via diverse kanalen in aanraking met Zolemba voordat hij tot een aankoop overgaat. Denk hierbij aan: Google ads, Facebook, Affiliate maar ook e-mail. Ieder kanaal meet zijn bijdrage op zijn eigen manier en kleurt het vaak te rooskleurig in. Onderaan de streep in het eigen ERP of Google analytics wijken de cijfers van elkaar af. Het gevolg? Afbreuk aan het vertrouwen in data en er kon niet effectief gestuurd worden. Daarnaast was een vraag van Zolemba hoe om te gaan met Thrid-party data. Met een steeds scherper wordende privacywet realiseerde Zolemba zich dat blijven hangen in third-party data geen optie meer is.

De oplossing

Om het vertrouwen in data terug te winnen is er een Customer Data Platform (CDP) geïmplementeerd. In het geval van Zolemba hebben we gekozen voor Segment. Met behulp van dit platform wordt data op een centrale en onafhankelijke manier verzameld. Door data op één manier te verzamelen én te analyseren ontstaat er één bron voor de waarheid. Deze data is een stuk gedetailleerder en ook beschikbaar in een eigen datawarehouse, first party data dus! Mochten er vragen ontstaan of de meetwaarden kloppen dan kan in de data worden gedoken om dit te controleren.



Customer Data Platform

Het Customer Data Platform brengt in de toekomst ook voordelen met zich mee. De informatie wordt dus verzamelt in het datawarehouse van Zolemba. Hierdoor kunnen zij op elk moment hun real-time data inzien. Voeg daaraan toe dat Segment gemakkelijk kan worden gekoppeld met nieuwe applicaties. Zo heb je alle data overzichtelijk op één plek. Handig, toch?

De winst

Door het creëren van één (gedetailleerde) bron voor de waarheid kan Zolemba weer vertrouwen op data! Er kan effectief gestuurd worden om marketing inspanningen te prioriteren én het marketing budget optimaal in te zetten. Dat is pas winst!

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Wil jij ook inzichtelijke dashboards, inzicht in je resultaten en geautomatiseerde processen?

Lex denkt graag met je mee!
Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico